Tydzień z dzieckiem we Wrocławiu

Wrocław jest jednym z najpiękniejszych miast Polski. Jego tysiącletnia wielokulturowa historia, różnorodne muzea i ciekawe atrakcje czynią go miejscem, które trzeba odwiedzić. Znajdziecie tutaj tak wiele atrakcji, że najlepiej zaplanować – tydzień z dzieckiem we Wrocławiu! Zanim przejdziemy do meritum kilka ważnych, praktycznych informacji dla turystów. Jak jeździmy po Wrocławiu. Nie da się ukryć, że…

Skałki Frienstein w Szwajcarii Saksońskiej

Szwajcaria Saksońska znów nam przyciągnęła na majówkę, co jest świetnym pomysłem, gdyż Niemcy świętują tylko 1 maja. Zamieszkaliśmy w Bad Schandau w małym mieszkanku. To już nasza trzecia wyprawa w te rejony, zaś w samym Dreźnie byliśmy wielokrotnie. Polecamy Wam nasze poprzednie wpisy o tym rejonie, gdyż sa zaskakująco aktualne – jednak geologia sie nie…

Klasztor w Oybin i Góry Żytawskie jesienią

Góry Żytawskie oddalone od Wrocławia o jakieś trzy godziny drogi samochodem odkryliśmy kilka lat temu latem, szukając miejsca na proste wycieczki po górach. Są to góry zbudowane z piaskownicowych skał o niezwykłych kształtach. Odwiedziliśmy wtedy Jonsdorf i Zittau (Żytawę), ale nie dotarliśmy do Oybina. Postanowiliśmy nadrobić te zaległości w pięknych jesiennych okolicznościach przyrody. Trasę, którą…

Wybrzeże Adriatyku – Isola, Koper, Piran

Sami Słoweńcy śmieją się, że ich wybrzeże jest tak krótkie, że aby zrobić romantyczny spacer trzeba zawracać kilka razy. Nie jest to do końca prawdą, chyba, ze ktoś lubi bardzo długie romantyczne spacery – wybrzeże Słowenii ma 40km. Do zwiedzenia mamy w sumie tylko Koper, Isole i Piran. Wszystkie mają włoski vibe – wąskie uliczki,…

Zamek w Kórniku, czyli z wizytą u Białej Damy

Rezydencja w Kórniku to zamek iście kompaktowy. Z łatwością można sobie wyobrazić, że był to dom dla dużej rodziny. Owszem elegancko wyposażony przez bogatych ludzi, funkcjonalny i przestronny, ale dom. Gdybym miała pokazywać swojej córce pierwszy raz zamek, to Kórnik jest świetnym pomysłem. Można tutaj poznać historię dwóch wyśmienitych rodów magnackich – Górków herbu Łodzia…

Hameln w mieście szczurołapa

Będąc w Górach Harzu pojechaliśmy do Hameln i podążyliśmy szlakiem szczurów i szczurołapa. To niezwykle urokliwe i spokojne miasteczko jest pełne starej, zabudowy z muru pruskiego. Bogaci mieszczanie nie tylko dodawali kolejne piętra, ale też je powiększali i zdobili. Koronkowa wręcz i malowana snycerka absolutnie zachwyca. Na budynkach, zazwyczaj nad pierwszym rzędem okien, pojawiają się…

Góry Harzu program na tydzień

W odległości 5 godzin jazdy autostradami od Wrocławia znajdują się piękne Góry Harzu. Pełne bajkowych miasteczek, zamków, kopalń, jaskiń i w sumie wszystkiego co dusza wędrowca zapragnie. Nad wszystkim góruje tajemnicze Brocken znane z sabatów czarownic i zjawiska Brocken  (to tutaj je po raz pierwszy opisano). My spędziliśmy tutaj tydzień i chcemy Wam opowiedzieć, co…

Wiosenne spacery po Dolnym Śląsku

Nie wiemy jak Wy, ale my mamy już dość zimy! Zatem czas na poszukiwanie wiosny! Nie da się ukryć, że marzec i kwiecień nie są dobrym miesiącem na wędrówki po górach – potrafi tam być nadal śnieg, lód i chlapa. Warunki trudne i zmienne. Dlatego nasze poszukiwania przenosimy na niziny. Oto nasze ulubione wiosenne wycieczki…

Wołów i Park Krajobrazowy Doliny Jezierzycy

Postanowiliśmy się wybrać w rejony, których zupełnie nie znamy, a oferują bardzo miłą, krótka wycieczkę z Wrocławia. Miasto Wołów jest jednym z najstarszych miast na Dolnym Śląsku. Jego historia ginie w mrokach średniowiecza. Wiadomo, że około 1285 Przemko Ścinawski nadał mu prawa miejskie. Od tego czasu Wołów jest niewielkim dolnośląskim miasteczkiem, które przetrwało wiele pożarów,…

Białowieża – co warto zobaczyć?

W poszukiwaniach miejsc, w których nas jeszcze nie było, wybór padł na Białowieżę i największą puszczę w Polsce. Ponieważ spędzamy tutaj cały tydzień chcemy Wam opowiedzieć, co odkryliśmy. Miejsce to można też potraktować jako świetny punkt do eksploracji Podlasia. Samą puszczę zwiedzać można na wiele sposobów – pieszo, rowerem czy z kijkami, zaś zimą są…

Poleski Park Narodowy – sprawdzone ścieżki

Muszę przy znać, że Poleski Park Narodowy okazał się prawdziwym hitem i mamy za sobą bardzo fajne dni, o których chcemy Wam opowiedzieć. Dużo dodatkowych informacji oraz możliwość zakupienia biletów do parku znajdziecie tutaj>>> W dyrekcji PN w Urszulinie zakupicie też mapę parku i dostaniecie folder ze ścieżkami. Esencją Polesia są moczary – tereny podmokłe,…

Kraina Wygasłych Wulkanów na rowerze. Lwówek Śląski – Pławna Górna

Zrobiliśmy dziś szybki wypad rowerowy do miejsca, które bardzo lubimy – Krainy Wygasłych Wulkanów. Byliśmy tu już niejednokrotnie i opisy innych atrakcji w tym regionie znajdziecie na naszym blogu. Szczególnie polecamy Wam jednodniowa wycieczkę na Ostrzycę i Radogost. Zaparkowaliśmy na parkingu przy grupce skał zwanych Szwajcarią Lwówecką. Jest to niewielka grupa baszt z piaskowca. Wejście…

Płock najciekawsze atrakcje na weekend

Szukając pomysłów na „city break” w Polsce, padło na Płock. Zaintrygowało nas miasto na skarpie nad Wisłą, które się wpisało w historię Polski oraz Muzeum Secesji ( za którą przepadam). Postanowiliśmy się dowiedzieć, gdzie złowiono ponad 2 metrowego jesiotra i co ma Płock wspólnego z „Dziadkiem do Orzechów”. Zatem w drogę do Płocka – przetestujmy…

Ropucha – wyprawa na poszukiwania

Są różne sposoby na ciekawe spędzenie wieczoru, ale czy ratowaliście kiedyś ropuchy? Te niezwykle sympatyczne płazy potrzebują naszej pomocy – rozmnażają się w płytkich, stojących wodach typu stawy, zaś zimę spędzają zakopane w okolicy. Kiedy na wiosnę się obudzą rozpoczynają swoją wędrówkę do wody i często napotykają na drogi oraz pędzące po nich samochody. Z…

Augustów i okolice na rowerze

Pierwszy dzień pobytu w Augustowie spędziliśmy na rowerach zwiedzających pojezierze Augustowskie. Mamy za sobą 30 kilometrów, więc w sumie bez szału, ale na pierwszy dzień wystarczy. Ścieżek rowerowych jest tutaj mnóstwo – można objechać wiele jezior dookoła. Jakość dróg jest różna od kostki i asfaltu przez szutr i piachy, gdzie dziękowałam w duchu za amortyzatory,…

Jezioro Wigry na rowerze

Większość tego jeziora rynnowego (ma świetny wijący się kształt i jest niesamowicie głębokie – 74 metry!) należy do gminy Suwałki. Nie zazdroszczę tutejszym mieszkańców średnich temperatur zima, ale takie jezioro zaraz pod nosem, to skarb! Wigry są fantastycznie nie tylko ze względu na swoją głębokość i kształt, ale również otaczające pagórki. Dlatego wycieczka dookoła jest…

Opole – w stolicy polskiej piosenki

Opole to miasto mojej młodości – oczywiście nie wygląda tak samo jak 15 lat temu. Tym przyjemniej się tutaj wraca, aby podreptać starymi ścieżkami i zobaczyć jak się zmieniło. Pojechaliśmy pociągiem z Wrocławia (czas przejazdu 50 minut, bilet rodzinny to korzystne rozwiązanie) w ostatni dzień grudnia. Pogoda była słaba – zimno i szaro, ale na…

Obserwacje ptaków w Dolinie Baryczy

Kiedy zachęcam Was do zwiedzania Doliny Baryczy często wśród atrakcji pojawiają się obserwacje ptaków. Amatorski birdwatching to fantastyczne zajęcie dla osób w każdym wieku. Ćwiczy cierpliwość i koncentrację, dzięki czemu jest doskonałym zajęciem dla dzieci. Można się go nauczyć przy pomocy atlasu ptaków i lornetki, ale nie ukrywam, że spacer z ornitologiem może spowodować, że…

Dolina Baryczy rowerem

Dolina Baryczy rowerem – to sposób na rodzinną wycieczkę. Trasy są proste i płaskie oraz dobrze oznakowane. Sieć ścieżek cały czas się rozbudowuje i tutaj powstaje lekkie zamieszanie. Niektórych tras nie mogliśmy znaleźć na naszej mapie, która okazała się nieaktualna. Dolina Baryczy – Dawna wąskotorówka Szczerze mówiąc, gdyby ta wąskotorówka nadal jeździła ze Żmigrodu do…

Rugia przewodnik praktyczny – atrakcje, trasy, porady

Rugia na jeden dzień? Zdecydowanie, nie! Największa wyspa Niemiec, na którą wjeżdża się najdłuższym mostem w Niemczech, jest warta długiego pobytu. My byliśmy tutaj sześć nocy i żałowaliśmy, że nie dłużej. Udało nam się zobaczyć sporo ze wschodniego wybrzeża wyspy od Kap Arkona po cypel półwyspu Mönchgut. Atrakcji dla ludzi, którzy, tak jak my, nie…

Brunszwik – miasto Henryka Lwa

Zapraszamy Was na spacer po Brunszwiku – świetnym przystanku w drodze do Holandii lub pomyśle na jednodniową wycieczkę podczas odwiedzania Dolnej Saksonii. Miasto jest bardzo urozmaicone – znajdziecie tutaj zarówno zabytki jak i nowoczesne połączenia starego i nowego oraz piękne parki. Jeżeli lubicie muzea, to podobno muzeum Herzog Anton Ulrich Museum należy do jednych z…